Revolut, companie cu peste 4 milioane de clienți în România și 45 de milioane la nivel global, solicită companiei Meta, care deține Facebook și Instagram, să contribuie la restituirea sumelor pierdute de victimele fraudelor facilitate de platformele sale.
Meta nu înlătură aproape niciodată postările de pe Facebook care promovează fraude evidente, chiar dacă utilizatorii reclamă aceste înșelătorii.
Revolut a dat publicității vineri cel de-al doilea Raport privind protecția fondurilor clienților și prevenirea fraudelor, aferent primului semestru al anului 2024. Acesta arată că platformele Meta au rămas principala sursă de fraude raportate către Revolut, în semestrul I 2024, reprezentând 62% din totalul scam-urilor, față de 64%, ponderea deținută în sem. II 2023.
Meta a anunțat recent că va încheia parteneriate de partajare a datelor cu băncile și instituțiile financiare britanice pentru a preveni fraudele generate pe platformele sale, dar Revolut consideră că această inițiativă nu rezolvă principalele probleme legate de fenomenul fraudelor online, notează PRO TV.
„Aceste planuri par doar niște pași mărunți înainte, în timp ce la nivel de industrie este nevoie de niște progrese serioase. Cel mai recent raport al nostru privind fraudele și criminalitatea financiară ne arată că platformele de social media au continuat să fie principala modalitate de diseminare a scam-urilor, anul acesta, la fel ca anul trecut.
Victimele și instituțiile financiare sunt cele care suportă costurile. Dar platformele de social media nu au nicio responsabilitate în ceea ce privește rambursarea sumelor sustrase și nu există niciun mecanism de a le motiva să facă asta. Un simplu angajament de partajare a datelor, chiar dacă util, este insuficient”, a declarat Woody Malouf, Directorul Departamentului FinCrime Revolut.
FOTO: Pixabay